Podiumul “medaliatelor” a fost desemnat printr-o majoritate covarsitoare. Dar, pentru merite deosebite, mentionam intai locurile 4-10.
Locul 4: retailer-ul englez, John Lewis, Christmas Advert (2011)
Asociem de obicei Sarbatoarea Craciunului cu primirea cadourilor. Spotul pentru John Lewis ilustreaza nerabdarea unui copil in asteptarea serii de Ajun. Ceea ce noi, majoritatea, in mod reflex gandim a fi dorinta lui de a vedea ce cadouri primeste, e complet contrazis in final; pe care va invit sa-l vizualizati direct:
Locul 5: Budweiser, Clydesdales
“Din partea familiei noastre, pentru familia ta: va dorim sarbatori in siguranta si fericite! Consumati cu grija bauturi alcoolice.”
Locul 6: Norelco, Christmas spots (1970)
Pe fond alb, Mos Craciun vine alunecand lin, usor, pe pseudo-sania Norelco. Sarbatoarea de Craciun e “sarbatoarea apropierii”, iar apropierea e esenta Norelco.., dezvaluie reclama mai departe:
Locul 7: Hershey, Kisses “Holiday Bells”
Priviti si ascultati. Asa-i ca nu vi s-a facut pofta sa gustati? 😉
Locul 8: Pampers, Silent Night (2005)
Cine nu si-ar dori sa fie copil?!
Sau despre cum o colinda si un produs pot fi in armonie. Deplina! 🙂
Locul 9: Target, Black Friday
Frenezia cumparaturilor nu a ratat top 10. Maiestrit “lucrata” de brand-ul Target.
Antrenati? Daca nu, iata cateva sugestii:
Locul 10: Garmin, Give a Garmin campaign (2011)
Un call-to-action foarte la obiect, despre cum sa te “insinuezi” inspirat la vreme de.. cadorisiri.
Locurile 1-3
Asociere perfecta intre mesaj si brand-uri, intre spiritul sarbatorilor si pozitionarea produselor, intre inspiratie si creativitate..
In mai putine vorbe:
- M&Ms, Faint (1996)
- Coca-Cola, Polar Bears (2002) si Christmas Truck
- Folgers, Peter comes home for Christams
Premiu special: cel mai frumos mesaj si cea mai inspirata campanie de sarbatori:
Macy’s via The New York Sun (1879)
Yes, Virginia! Adaptare in limba romana: “Da, oameni buni! Mos Craciun exista!”
Multumim, domnule, Fred Church! Jurnalistul potrivit in locul potrivit, la momentul potrivit..
Rabdarea e rasplatita intotdeauna; precum dragostea adevarata, credinta, speranta..
Indiferent de varsta, sufletul nostrum asteapta “semnalul” de a se deschide spre miracol, spre bucuria autentica, acel gen de bucurie pe care o traiam in mod natural in copilarie. Mai ales de sarbatori.
Iti propun doar 4 minute.. si-un pic, sa receptionezi semnalul. Promit ca merita fiecare clipa si fiecare cuvant:
Specialistii intervievati de Forbes: Doug Ray (presedinte Carat North America), Charles R. Taylor (profesor marketing, Villanova School of Business), Bill Winchester (Creative Director Lindsay, Stone & Briggs), Jeff Gabel (Chief Creative Officer Partners + Napier), Mark O’Brien (Presedinte DDB North America), Lori Senecal (Presedinte si CEO Kirshenbaum Bond Senecal + Partners, Marshall Grupp, Sound Designer, Partner si COO Sound Lounge), Carolyn Hadlock (Principal si Executive Creative Director Young & Laramore), Chris Graves (Chief Creative Officer Team One), Bekah Sirrine (Creative Director 72andSunny) si Derek Rucker (profesor asociat marketing Kellogg School of Management, Northwestern University).