Comunicarea defectuoasa afecteaza puternic imaginea marcilor, a business-ului per ansamblu

Si nu doar imaginea. Pe termen lung. In comunicare, ceea ce este transmis – indiferent sub ce forma: in scris, verbal sau vizual, are un efect. Iar in activitatea unei firme sau companii, comunicarea este aspectul cel mai vizibil, cel mai expus. Nu dam exemple concrete – motivatia nu este sa aratam cu degetul, sa facem anti-reclama, ci sa atragem atentia asupra unor consecinte negative ce pot fi evitate. O motivatie in plus este respectul pentru profesionistii in comunicare. Mai mult decat alte domenii, se pare, comunicarea, PR-ul, au atras precum mierea. Insa, nu doar “albinele”. Atunci cand comunicarea e gestionata de neprofesioniti, de persoane care au doar o vaga idee despre ce ar trebui sa faca si cu atat mai putin despre “cum”.. .. ambiguitatea, “stangaciile”, confuzia, lipsa de directie ce-i caracterizeaza se transfera si asupra a ceea ce fac. Asupra marcilor produselor sau serviciilor, a firmei sau companiei, a business-ului per ansamblu.   De cand cu proliferarea mijloacelor social media, unii dintre ei s-au convertit peste noapte in “purtatori de cuvant virtuali” ai firmelor, companiilor, marcilor pe facebook, twitter etc. Se pricep si la seo (chiar daca nu conteaza ce anume inseamna). Fac multe, de toate: redacteaza mesaje, formuleaza raspunsuri, creeaza concepte, le promoveaza. Oglindesc mentalitatea tipic romaneasca: ne descurcam noi! Ce poate fi atat de complicat sa gestionezi un cont social media, daca esti asa popular pe unul personal?! Sau si daca nu esti.

  • Efectele negative ale demersurilor haotice in mediul cu cea mai mare rata de raspandire a mesajelor, cel online, dar si prin alte actiuni de comunicare-promovare, sunt uneori  ireversibile; oricum, dificil de remediat.
  • Caracterul inadecvat, confuz, insensibil la specificul unui mediu de comunicare al mesajelor sunt tot atatea situatii din care un produs ce n-are (poate) nicio vina, iese “sifonat”.
  • Lipsa obiectivelor, a strategiei sau planului de comunicare, a unor abordari unitare nu sunt doar nerecomandate, ci, uneori, distructive.

Aplicabil si altor situatii, dictonul ca dureaza ani ca sa castigi si sa-ti consolidezi increderea si, poate, doar cateva clipe sa o pierzi, e cu atat mai evident in privinta imaginii, a marcilor.    PS: am incercat un posibil raspuns pentru motivul de a lasa comunicarea “pe mana” neprofesionistilor. N-am gasit decat posibilul considerent ca “nu-ti permiti” un profesionist. Insa intelepciunea concluziei este: “sa vezi cat o sa te coste un nepriceput!”  

Si nu doar imaginea. Pe termen lung. In comunicare, ceea ce este transmis – indiferent sub ce forma: in scris, verbal sau vizual, are un efect. Iar in activitatea unei firme sau companii, comunicarea este aspectul cel mai vizibil, cel mai expus. Nu dam exemple concrete – motivatia nu este sa aratam cu degetul, sa facem anti-reclama, ci sa atragem atentia asupra unor consecinte negative ce pot fi evitate. O motivatie in plus este respectul pentru profesionistii in comunicare. Mai mult decat alte domenii, se pare, comunicarea, PR-ul, au atras precum mierea. Insa, nu doar “albinele”. Atunci cand comunicarea e gestionata de neprofesioniti, de persoane care au doar o vaga idee despre ce ar trebui sa faca si cu atat mai putin despre “cum”.. .. ambiguitatea, “stangaciile”, confuzia, lipsa de directie ce-i caracterizeaza se transfera si asupra a ceea ce fac. Asupra marcilor produselor sau serviciilor, a firmei sau companiei, a business-ului per ansamblu. De cand cu proliferarea mijloacelor social media, unii dintre ei s-au convertit peste noapte in “purtatori de cuvant virtuali” ai firmelor, companiilor, marcilor pe facebook, twitter etc. Se pricep si la seo (chiar daca nu conteaza ce anume inseamna). Fac multe, de toate: redacteaza mesaje, formuleaza raspunsuri, creeaza concepte, le promoveaza. Oglindesc mentalitatea tipic romaneasca: ne descurcam noi! Ce poate fi atat de complicat sa gestionezi un cont social media, daca esti asa popular pe unul personal?! Sau si daca nu esti.

  • Efectele negative ale demersurilor haotice in mediul cu cea mai mare rata de raspandire a mesajelor, cel online, dar si prin alte actiuni de comunicare-promovare, sunt uneori  ireversibile; oricum, dificil de remediat.
  • Caracterul inadecvat, confuz, insensibil la specificul unui mediu de comunicare al mesajelor sunt tot atatea situatii din care un produs ce n-are (poate) nicio vina, iese “sifonat”.
  • Lipsa obiectivelor, a strategiei sau planului de comunicare, a unor abordari unitare nu sunt doar nerecomandate, ci, uneori, distructive.

Aplicabil si altor situatii, dictonul ca dureaza ani ca sa castigi si sa-ti consolidezi increderea si, poate, doar cateva clipe sa o pierzi, e cu atat mai evident in privinta imaginii, a marcilor.  PS: am incercat un posibil raspuns pentru motivul de a lasa comunicarea “pe mana” neprofesionistilor. N-am gasit decat posibilul considerent ca “nu-ti permiti” un profesionist. Insa intelepciunea concluziei este: “sa vezi cat o sa te coste un nepriceput!”  

Si nu doar imaginea. Pe termen lung. In comunicare, ceea ce este transmis – indiferent sub ce forma: in scris, verbal sau vizual, are un efect. Iar in activitatea unei firme sau companii, comunicarea este aspectul cel mai vizibil, cel mai expus. Nu dam exemple concrete – motivatia nu este sa aratam cu degetul, sa facem anti-reclama, ci sa atragem atentia asupra unor consecinte negative ce pot fi evitate. O motivatie in plus este respectul pentru profesionistii in comunicare. Mai mult decat alte domenii, se pare, comunicarea, PR-ul, au atras precum mierea. Insa, nu doar “albinele”. Atunci cand comunicarea e gestionata de neprofesioniti, de persoane care au doar o vaga idee despre ce ar trebui sa faca si cu atat mai putin despre “cum”.. .. ambiguitatea, “stangaciile”, confuzia, lipsa de directie ce-i caracterizeaza se transfera si asupra a ceea ce fac. Asupra marcilor produselor sau serviciilor, a firmei sau companiei, a business-ului per ansamblu.   De cand cu proliferarea mijloacelor social media, unii dintre ei s-au convertit peste noapte in “purtatori de cuvant virtuali” ai firmelor, companiilor, marcilor pe facebook, twitter etc. Se pricep si la seo (chiar daca nu conteaza ce anume inseamna). Fac multe, de toate: redacteaza mesaje, formuleaza raspunsuri, creeaza concepte, le promoveaza. Oglindesc mentalitatea tipic romaneasca: ne descurcam noi! Ce poate fi atat de complicat sa gestionezi un cont social media, daca esti asa popular pe unul personal?! Sau si daca nu esti.

  • Efectele negative ale demersurilor haotice in mediul cu cea mai mare rata de raspandire a mesajelor, cel online, dar si prin alte actiuni de comunicare-promovare, sunt uneori  ireversibile; oricum, dificil de remediat.
  • Caracterul inadecvat, confuz, insensibil la specificul unui mediu de comunicare al mesajelor sunt tot atatea situatii din care un produs ce n-are (poate) nicio vina, iese “sifonat”.
  • Lipsa obiectivelor, a strategiei sau planului de comunicare, a unor abordari unitare nu sunt doar nerecomandate, ci, uneori, distructive.

Aplicabil si altor situatii, dictonul ca dureaza ani ca sa castigi si sa-ti consolidezi increderea si, poate, doar cateva clipe sa o pierzi, e cu atat mai evident in privinta imaginii, a marcilor.    PS: am incercat un posibil raspuns pentru motivul de a lasa comunicarea “pe mana” neprofesionistilor. N-am gasit decat posibilul considerent ca “nu-ti permiti” un profesionist. Insa intelepciunea concluziei este: “sa vezi cat o sa te coste un nepriceput!”

Carmen Orzea, PR Strategist 

Categorii: Greseli in comunicare, Imagine, comunicare| Etichete: , , | Semn de carte | Urmareste comentariile |