CSR pentru afaceri mici si mijlocii (I)

CSR-ul sau responsabilitatea sociala a companiilor pare un concept pretentios,  o palarie mare pentru “capete”.. la fel de mari. Pentru cine are curiozitatea sa se apropie si sa se uite sub ea, descoperirile pot fi dintre cele mai placute. Iar antreprenorii cu fler vor vedea mai mult chiar decat atat: oportunitatile nenumarate! Initiativele CSR derulate sau integrate de companii mari – din prima categorie: sponsorizari, actiuni de voluntariat sau filantropice, marketing social, marketing legat de o cauza (sau pentru cauze bune: Institutul de marketing), iar din a doua: practicile de afaceri resonsabile social, pot servi ca sursa de inspiratie pentru miscari inspirate in afaceri si cu impact considerabil, inclusiv micilor intreprinzatori. csr business core Ce beneficii aduce CSR-ul firmelor – indiferent de cifra de afaceri? Multe! Dar, mai intai, ce insemna. In cuvinte simple, CSR-ul se poate traduce prin: respect fata de angajati, respect fata de mediu, politici comerciale corecte, relatii bune cu comunitatea, valori si principii in afaceri. Respect fata de angajati Succesul firmei este influentat de bunele practici fata de angajati. Pentru ca depinde de cunostintele, abilitatile, talentul, creativitatea, spiritul inovator si, mai ales, de motivatia acestora.  Pe masura ce afacerea creste, devine tot mai evidenta nevoia de oameni pe care sa te poti baza si carora sa le delegi responsabilitati. Desi respectarea prevederilor legislative in legatura cu angajarea, sanatatea si siguranta la locul de munca dovedesc indeplinirea obligatiilor de baza fata de angajati, implicarea in cresterea satisfactiei lor, posibilitatile de dezvoltare a carierei si a bunastarii personale arata ca ii pretuiti ca persoane si ca apreciati contributia lor. Angajatii sunt “cartea de vizita” a afacerii. Asigurandu-va ca inteleg valorile afacerii si permitandu-le sa-si exprime ideile, va vor ajuta sa gestionati mai bine schimbarile implicate de evolutia afacerii.   Respect fata de mediu Degradarea mediului inconjurator este o problema si o preocupare in crestere atat la nivel global, cat si local si, in consecinta, si pentru clientii dvs. Mai mult chiar, grija fata de mediu are efect si sub aspect financiar. Economia de energie, prevenirea poluarii, reducerea deseurilor, reciclarea pot genera o considerabila reducere a costurilor, dar si beneficii suplimentare cum ar fi: respectarea reglementarilor din domeniu, dezvoltarea relatiei cu comunitatea, motivarea angajatilor si cresterea loialitatii clientilor. Toate acestea contribuie la sustenabilitatea pe termen lung si la succesul afacerii. Continuare: CSR pentru afaceri mici si mijlocii (II)

Carmen Orzea, PR Strategist

Categorii: CSR| Etichete: , , , , , | Semn de carte | Urmareste comentariile |