CSR pentru afaceri mici si mijlocii (II)

Politici comerciale corecte Afacerile sunt in esenta entitati “umane” ce depind de buna functionare a relationarii interne si externe, vitala de altfel pentru beneficiile reciproce. Pentru ca afacerea sa se bucure de reputatie buna si imagine pozitiva, este important sa fiti consecventi in “a face ceea ce trebuie” (the right thing). Corect si bine as adauga, considerand “mentalitatea locala”.   Relatiile bune cu comunitatea Exista o legatura intrinseca intre o afacere sanatosa si profitabila si binele comunicatii din jur. Cele mai multe afaceri mici sunt parte integranta a comunitatii. Dar calitatea de “bun vecin” nu inseamna doar respect fata de cei din imediata vecinatate. Suportul fata de comunitate poate include orice alte beneficii:

  • sponsorizari
  • oferirea de know-how
  • implicarea in evenimente locale sportive, educative sau culturale

Sustinerea programelor de prevenire a infractionalitatii, integrare sociala sau combatere a somajului la nivel local pot contribui substantial la prosperitatea afacerii. Implicarea activa in viata comunitatii poate ajuta la identificarea de noi segmente de clienti/consumatori sau oportunitati de afaceri, dezvoltarea de contacte cu autoritati locale si lideri de opinie, precum si la initierea de parteneriate cu alte firme in cadrul unor proiecte comunitare.   Valori si principii in afaceri Firmele mici si mijlocii reflecta valorile si principiile antreprenorului (“like person, like business” ar spune anglofilii). Putine insa transpun aceste valori si principii intr-un “cod de comportament in afaceri”, angajament de bune practici in afaceri sau fie si un set simplu de reguli care sa defineasca viziunea, valorile, responsabiliatii si obiectivele de business. Oamenilor le place sa lucreze cu alti oameni care le imparatsesc valorile, iar comunicarea acestora atrage angajatii, clientii, partenerii, furnizorii si investitorii care se regasesc in principiile promovate si.., mai ales, respectate! A avea un set de valori bine definit este inceputul. Comunicarea si promovarea lor – in interiorul si in afara firmei, este miezul. Iar respectarea lor, secretul succesului rezultatelor. Apropos de rezultate, cele mai bune sunt obtinute atunci cand reusiti sa convingeti asupra angajamentului fata de valorile pe care le afirmati si promovati 😉 Valorile de baza ale afacerii si principiile aplicate – prin angajamentul fata de ele, sunt intrinsec legate de reputatia afacerii. Iar afacerea sunteti Dvs! Pentru oricare dintre aspectele mentionate, LOT Comm&Partners va ofera detalii si va propune tacticile potrivite in functie de obiectivele specifice: contact@lotcomm.ro   Materiale realizate pe baza informatiilor Comisiei Europene, Departamentul pentru Intreprinderi si Industrie.

Carmen Orzea, PR Strategist

Categorii: CSR| Etichete: , , , | Semn de carte | Urmareste comentariile | Comenteaza | Trackback URL |

Adauga un comentariu

Tu ce parere ai?
  1. *
  2. *
  3. *
  4. Captcha
 

cforms contact form by delicious:days