CSR-ul la raport: pledoarie pentru transparenta si responsabilitate

 

Companiile cu peste 500 angajati vor fi obligate, potrivit propunerii legislative a Comisiei Europene (16 aprilie, Strasbourg), sa prezinte impactul social, de mediu si asupra drepturilor agajatilor.

Dintre precizari ne place una in mod deosebit: companiile nu vor fi obligate sa publice informatii care nu sunt relevante sau necesare pentru intelegerea activitatii lor, dar vor trebui sa explice de ce nu considera relevant un anumit aspect.

O declaratie a dlui Richard Howitt – raportorul Parlamentului European pentru CSR, dintr-un interviu acordat pentru responsabilitatesociala.ro, ne-a starnit cel mai mult interesul: “mesajul meu pentru companiile din Romania si din restul Europei este urmatorul: exista un acord puternic in Bruxelles in privinta responsabilitatii sociale si sper ca le transmitem semnale clare ca ne dorim sa ia aceasta responsabilitate in serios. Mai mult, le aratam si cum sa o faca.”

Interesant de urmarit subiectul.

Prin natura lor juridica, directivele europene “impun rezultate si lasa, in principiu, destinatarilor lor competenta in ceea ce priveste forma si mijloacele pentru a le atinge in termenul fixat [..] Statele au obligatia de a comunica Comisiei masurile luate pentru a aplica directivele.” (Prof.univ.dr. Augustin Fuerea)

Am putea cuprinde diversele si intensele preocupari ale entitatilor europene in “pledoaria pentru transparenta si responsabiliate”. Urmeaza verdictul oficial (previzibil este).

In viata de zi cu zi, unele companii sunt preocupate de aceste aspecte si au publicat de ceva timp rapoarte CSR. Un procent foarte mic dintre cele vizate de prevederea legislative mentionata, ce-i drept.

Dincolo de elementele birocratice ale oricarui tip de raport sau raportare, important este ca atat companiile mari, cat si intreprinderile mici si mijlocii sa constientizeze ca respectul fata de angajati, grija pentru mediu, practicile comerciale corecte si transparente sunt directia necesara. Realitatea economica si sociala transmite cele mai acute semnale de alarma, pe care unele companii, firme le-au si anticipat, altele le-au simtit si le simt unde doare mai tare: in venituri (profit e deja cuvant mare).

In ce fel au inteles sa reactioneze? …

Atunci cand nu viziunea, profesionalismul, versatilitatea sau capacitatea de a oferi solutii eficiente la probleme concrete sunt atu-urile factorilor de decizie, consecintele sunt previzibile. Iar acest lucru nu trebuie sa ni-l transmita Comisia Europeana; vor fi resimtite la propriu. De catre unii, prea tarziu!

 

 

Categorii: CSR| Etichete: , | Semn de carte | Urmareste comentariile | Comenteaza | Trackback URL |

Adauga un comentariu

Tu ce parere ai?
  1. *
  2. *
  3. *
  4. Captcha
 

cforms contact form by delicious:days