Cultura ne salveaza.. si de stres

Nu numai la nivel individual putem spune ca in cultura gasim mereu resursele de care avem nevoie pentru a merge mai departe, experimentand lumea si traind (nu doar supravietuind), ci si la nivel de companie sau brand. Actul cultural innobileaza marca, ii da valori si valente noi si atrage spre ea oameni noi, care pot fi atrasi numai pe acest filon. Pentru a concretiza mai mult, ma voi referi in continuare la Asociatia „Energizart” care in parteneriat cu Ambasada Spaniei la Bucuresti lucreaza la spectacolul de teatru „Auto” de Ernesto Caballero (dramaturg spaniol contemporan). Proiectul face parte din programul «Fondul pentru internationalizarea culturii spaniole» initiat de Ministerul spaniol al Afacerilor Externe si se bucura si de sprijinul nostru, LOTComm&Partners.

Piesa este un foarte scurt melanj de stiluri si teme care bantuie dramaturgia celei de-a doua jumatati a secolului XX si a acestui inceput de secol XXI, adica tehnici ale dramaturgiei absurdului (Ionesco din Cantareata cheala si putin din „scenetele” lui Bechet), scaldate intr-o baie de realisme psiho-politiste, care aduce mai curand a farsa la zi. Concret, ca subiect, avem de-a face cu o micuta auto-judecata de apoi a unor „participanti la trafic” in  week-end, patru personaje care, dupa ce-au murit in urma unui accident de masina, asteapta o sentinta (care-i poate duce in rai ori in iad) si-ntre timp are loc o mica infruntare intre ei, care reveleaza cateva adevaruri despre relatiile mai putin vizibile care-i leaga.

Personajele sunt aproape tipizate de serie, (pentru care vorbirea, comunicarea, limbajul se rezuma la stereotipuri asemenea reclamelor impersonale si doar comerciale).

Dincolo de mesajul artistic propriu-zis, accentul cade si pe responsabilizarea participantilor la trafic (in acest sens spectacolul fiind parte a Campaniei Stop Stresului la Volan dezvoltata de Asociatia Reper 21 in parteneriat cu mai multe ONG si asociatii). Asadar, printr-un act de cultura, spectatorul primeste cu sensibilitate mesajul campaniei de responsabilizare la volan. Acesta se va identifica usor cu cele patru personaje – oameni obisnuiti, cu un nivel mediu de trai, cu preocupari si aspiratii normale, actiunea nefiind limitata in spatiu si timp. Astfel, si brandurile care participa la acest proiect, preiau mesajul de responsabilizare sociala si isi asigura un plus de valoare si de imagine prin sprijinirea si identificarea cu mesajul transmis de astfel de manifestari cultural-sociale.

Distributia:
Sotia: Annemary Ziegler
Cumnata: Gabriela Hamzescu
Autostopista: Dana Piroiu
Sotul: Daniel Iordan
Politist/ingeras: Silvia Codreanu
Regia: Petru Ionesculogo energizart

 

Categorii: Activitati, proiecte culturale| Etichete: , , | Semn de carte | Urmareste comentariile |