Evolutia marketingului prin continut: care sunt provocarile si spre ce se indreapta

O strategie inspirata de marketing prin continut este una din cele mai potrivite modalitati prin care o afacere isi poate contura identitatea de brand, atrage interesul potentialilor clienti si tine aproape un public implicat.

Peisajul practicii in materie de marketing de continut e in continua schimbare.

Iata cum a evoluat in ultima decada si cum va evolua in urmatoarea.

Cum a evoluat marketingul prin continut in ultima decada

Google a schimbat regulile jocului

In 2011, Google a realizat studiul sau de referinta Zero Moment of Truth (ZMOT). A descoperit ca 88% dintre cumparatori folosesc ceea ce se numeste un Moment Zero al Adevarului — descoperire si stadiu de constientizare in ciclul de cumparare, in care cauta un produs inainte de a-l cumpara. Google a descoperit si ca discutia cu o persoana (word of mouth) era factor esential in influentarea acelui moment.

Studiul ofera un punct de referinta unic in contextul evolutiei marketingului prin continut. Surprinde esenta a cum si de ce companiile era necesar sa se axeze pe marketingul prin continut in anii 2010.

Era dovada tacita ca „povestile” companiilor erau spuse online — mult dincolo de capacitatea de control a departamentelor de marketing — si era in interesul lor sa ajute la conturarea acelor discutii.

Studiul ZMOT a subliniat nevoia de optimizare online serioasa – Search Engine Optimization (SEO). Pozitionarea buna in materie de cuvinte-cheie relevante pe motoarele de cautare a devenit esentiala pentru impulsionarea prezentei online a unei companii – cat mai sus in rezultatele generate de cautari, si pentru „a ramane in carti” pentru „momentele zero ale adevarului” consumatorilor.  

Dar studiul n-a fost singura „bomba” pe care Google a lansat-o la inceputul anilor 2010. Tot cam atunci, algoritmul de pozitionare in cautari al Google a fost schimbat pentru a descuraja „intesarea cu cuvinte-cheie” – practica de a folosi in mod repetat cuvinte-cheie pe mai multe pagini ale unui site, spre a influenta pozitionarea cat mai sus in rezultate.

Schimbarea a reprezentat parte din efortul constant al Google de a oferi utilizatorilor experiente online pozitive, utile. Partial i-a reusit: companiile au trebuit sa se axeze pe producerea de continut de calitate si relevant.

Cresterea social media

Dar evolutia marketingului prin continut nu era legata exclusiv de motoarele de cautare. Cresterea spectaculoasa a retelelor sociale — una din cele mai perturbatoare tendinte din istoria umanitatii — a avut de asemenea un impact considerabil. Aceste platforme au adus un nou mod de consum de continut: unul pasiv (spre deosebire de cel prin motoarele de cautare – cautarea unui anumit raspuns la o anumita intrebare, prin retele sociale continutul te cauta pe tine)

Tendinta a impulsionat crearea de continut mai usor de distribuit, care sa atraga atentia si care sa se poata raspandi usor pe canalele social media.

 

Continutul video s-a impus in forta

Mai ales in randul consumatorilor tineri. In jurul lui 2017, mai mult de 50% din consumatori doreau sa vada continut video al marcilor ai caror fani erau – mai mult decat orice alt tip de continut.

 

Cum va evolua marketingul prin continut in urmatoarea decada

Continutul video va continua sa fie in prim-plan

Optimizarea pentru mobil este esentiala si aduce noi oportunitati

Continutul de succes va fi mai empatic, bine directionat si avand prioritate consumatorul

Material girat: HubSpot

Categorii: Recomandari comunicare 2021 | Semn de carte | Urmareste comentariile |