Imaginea incepe in interior. Si tot in interior “se incheie”, se reflecta.

Crearea si dezvoltarea imaginii unei companii sau organizatii este adeseori gresit inteleasa: drept un “voal frumos” care poate camufla orice. Evident ca poate, doar ca pentru foarte scurt timp si cu repercusiuni negative dupa ce voalul.. cade. Imaginea pozitiva pe termen lung si atributele ce-i sunt asociate: credibilitate, suport, simpatie chiar – a celor cu care lucrezi sau fata de cei pentru care lucrezi, potential de dezvoltare a afacerii incepe in interior si tot in interior “se incheie”, se reflecta, prin beneficiile pe care le aduce la nivel de ansamblu, de produse sau servicii, angajati sau parteneri de afaceri, public larg (sau comunitate in general). As porni de la oameni. Varful piramideimanagementul superior, este cel care da tonul. Intre calitatile managerilor de top, specialistii in leadership mentioneaza: abilitatea de a identifica oportunitati; capacitatea de a anticipa; pasiunea pentru ceea ce fac; spiritul antreprenorial; scopul de dincolo de munca propriu-zisa, asociat unui obiectiv generos (a aduce o schimbare, a face diferenta etc) si, nu in ultimul rand, motivatia de a lasa ceva valoros in urma. Oare la cati dintre antreprenori gasim aceste calitati? De ce leadership, cand treaba pare a merge si cu biznismeni? Pentru ca managerii-lideri reusesc sa dea viata unei viziuni si valorilor care nu-s simpla “chestiune de imagine”, sa motiveze si sa mobilizeze spre ce e mai bun in angajati, sa inoveze, sa imprime si celorlalti din pasiunea si dedicarea lor pentru lucrul bine facut. Si mai mult(e) decat atat!   Baza piramidei sunt angajatii, fiecare cu locul si rolul lui specific. Fiecare important si valoros prin contributia pe care o aduce. Orice neglijenta, dezinteres sau lacuna este un minus in activitatea, in rezultatul per ansamblu. Dar atunci cand “cumetriile” sau “atentiile” plasate unde/cui trebuie dicteaza ocuparea unui post, noroc mare sa fie ca sa aduca acolo omul potrivit! (Realitatea dovedeste ca nu e noroc, dimpotriva. In primul rand, pentru ca nu aceasta e strategia celor bine pregatiti, care prin insasi structura lor nu se preteaza la astfel de “practici”). Oare cati dintre angajati vor cu adevarat sa aduca ceva diferit, la un nivel performant si cati cauta sau incearca sa pastreze un loc de munca, un salariu (fie cat o fi, doar sa fie)?   Produsele sau serviciile in sine. Daca sunt deficitare, nici cea mai consistenta investitie in imagine nu le poate salva. Toate cele de mai sus se rasfrang asupra mediului de afaceri in general. Nu prea stam bine. In contetxul crizelor succesive din domeniul alimentar, am fost abordati de o firma de profil pentru a o ajuta sa depaseasca momentul. La fata locului, lucrurile s-au prezentat cam asa: “A, dar noi stim si facem tot ce trebuie!” “Putem sa face un scurt tur al fabricii, sa luam pulsul afacerii?” “Paaai…, nu suntem pregatiti acum!” Cand vrei sa fii credibil, sa ai imagine buna si, mai ales, sa remediezi o situatie negativa, oare chiar iti permiti sa nu fii pregatit tot timpul?! Lucram la remedierea perceptiei, a lucrurilor in esenta lor si vom reveni cu detalii.

Carmen Orzea, PR Strategist

Categorii: Imagine, comunicare| Etichete: , | Semn de carte | Urmareste comentariile |