Institutul de Marketing a scos “Spada Digitala”

DGJoi, 10 iulie, dupa cursul intensiv, concentrat, foarte bine structurat si “presarat” cu studii de caz relevante, Digital Gateway, organizat de Institutul de Marketing, am ramas cu un sentiment foarte bun. Lumea marketingului, chiar a celui mai “incrancenat”de partea tehnica, devine din ce in ce.. mai umana 🙂

In cei 19 ani de cand “am facut cunostinta” cu domeniul  – nu, va rog, nu-mi calculati varsta! :), am tot participat la training-uri, workshop-uri (rebranduite mai de curand, in spiritul trendy-sexy-cool, masterclasses) – un domeniu cu o dinamica…. naucitoare uneori, este intre putinele dati cand am avut sentimentul ca timpul alocat a meritat din plin. Iar asta, gratie “gazdelor”: Oana Sav si Andrei Rosca.

Oana Sav, fondator si coordonator al IM, este omul care simte marketingul in elementul lui, in actiune, urmarind cu ochi ager tot ce misca, anticipand ce va misca. Si nu oricum, cu rezultate! Are flerul specific, indispensabil in exercitarea unei profesii care, daca nu e doar un job ce ajunge sa devina rutina si, uneori, corvoada – asteptand incheierea zilei de lucru, fluturasul de salariu si numarand zilele pana la concediu (iar apoi pana la urmatorul), e fericita ipostaza in care poti face ceea ce iti place, in care nu te impiedici de dificultati si pornesti la drum in fiecare zi cu o stare de.. proaspat. N-am dezvoltat intamplator. Dupa cum ne raportam la ziua lucratoare, asa sunt si lucrurile pe care le facem: rutina, corvoada sau pasionante, proaspete.

Din mijlocul lucrurilor, Oana Sav are pasiune si fler pentru marketing; in plus, exercitiu consistent cat sa “jongleze” cu exemple ce vin manusa pe termeni ce par tot mai sofisticati si pretentiosi. Asa a fost la Digital Gateway: multa interactiune, am parcurs un ghid de marketing digital – expus in stilul caracteristic Oanei, pe modelul KISS (=keep it short and simple), caruia i-as mai adauga doar and to the point, in cazul de fata.

Am ratat, din pacate, prima parte a cursului:

  • introducere in media digitale
  • gestionarea campaniilor digitale
  • noile tehnologii si comportamentul consumatorului in mediul digital

dar am ajuns la fix pentru:

  • mix-ul de marketing si cel de comunicare in digital
  • monitorizarea si masurarea campaniilor digitale

L-am prins in direct si pe Andrei Rosca (agentia de social media Spada), despre care doar auzisem lucruri faine. Mi-a placut pe bune si am remarcat, reconfortant, ca “oamenii de social media” pot fi foarte misto si dincolo de online, de digital.

Andrei a vorbit despre:

  • gestionarea si asumarea riscurilor (in viata, ca si-n digital, in spatele a ceva care “face istorie” e intotdeauna un om care si-a asumat riscul de a face ceva.. diferit, altfel, nou)
  • atributul de a fi rezonabili ca oameni, dupa cum si in lucrurile pe care le facem (se leaga foarte bine si de ce afirmam mai sus referitor la “ce e job-ul” pentru fiecare; daca suntem zilieri sau ne-am gasit si ne dezvoltam vocatia)
  • transparenta (in contextul in care, dupa ani de zile, marketingul a avut “revelatia”ca “dialogul”presupune.. a tine cont si de celalalt, a-l auzi; social media i-au dat glas; un glas care poate zgaltai din temelii “colosii”. Traim o perioada fascinanta si extrem de provocatoare)

A vorbit mult mai fain decat imi iese mie acum, dar sustine training-uri si, evident, nicio relatare nu se poate compara cu “live-ul cu Andrei” 🙂 Cautati-l!

Tendinta investitiilor tot mai consistente in cercetare, va duce la dezvoltarea de noi dispozitive, de tehnologii care mai de care, de produse inovatoare. Ca “exploratori” ai acestora, dar si “surse” in a le face si altora de folos, accesibile sau, macar, cunoscute, oamenii de marketing (si de comunicare, in general) trebuie “sa se reinventeze”. Si inca RAPID! Lucrurile se intampla si se schimba intr-un ritm bulversant. Ca sa tinem pasul, un bun antrenament sunt cursurile Institutului de Marketing.

Multi sunt cei care vorbesc despre marketing. Cei din cadrul Institutului au facut si fac marketing. Pe bune!

Categorii: Uncategorized | Semn de carte | Urmareste comentariile | Comenteaza | Trackback URL |

Un comentariu

  1. Posted 11/07/2014 at 15:20 | Permalink

    Multumim mult, Carmen.

Adauga un comentariu

Tu ce parere ai?
  1. *
  2. *
  3. *
  4. Captcha
 

cforms contact form by delicious:days