“Lumea imaginii”, o lume lipsita de continut

youer than you“Imagine”: un cuvant si concept la moda cu vreo 10 ani in urma. Atenuat de asaltul altor cuvinte/concepte-la-moda,  astazi e mult estompat sub ubicuitatea si varietatea asocierilor lui “empower”, “masterclass”..

“Imagine”, potrivit DEX: “forma de reprezentare in constiinta a realitatii inconjuratoare pe baza impresiilor dobandite prin simturi”.

In domeniul comunicarii, al PR-ului, conceptul se refera la ansamblul atitudinilor, credintelor, experientelor, prejudecatilor, opiniilor asociate unei persoane, unui grup, unei organizatii, unui produs sau serviciu. Complex, asadar, motiv pentru care s-a si conturat o profesie care se ocupa de “gestionarea imaginii”. Extinzandu-si sfera de activitate, preocuparile s-au impartit pe diverse “specializari”, cum sunt: imagine personala (personal branding), imagine a companiei, organizatiei (employer branding), imagine de produs (branding) si o serie de instrumente care, si separat, si impreuna, incearca sa defineasca si sa promoveze ceea ce esti sau ceea ce vrei sa pari.

Cand intre cele doua exista diferenta, e cu atat mai.. rau – si pentru “fauritorii de imagine”, si pentru beneficiarii ei, cu cat diferenta e mai mare. Pentru ca realitatea scoate la suprafata – mai devreme sau mai tarziu, adevarul lucrurilor.

Astazi, cand consumatorii (publicurile) au atata putere, cat nici nu le vine sa creada, procesul se poate derula foarte rapid.

Intr-un mod interesant, multi dintre cei mai expusi public, “incremeniti” parca in vechi practici, continua sa ignore “noua realitate”. Sau o inteleg gresit.

A vrea sa te imbunatatesti, e firesc. A vrea doar sa pari ca esti preocupat de asta, e o strategie gresita.

“Sistemul vechi” e inca mentinut de un intreg “arsenal” de tactici:

  • cumpararea de opinii si recomandari favorabile
  • oferirea de beneficii contra unor servicii de imagine
  • asocierea cu “alte imagini”, de persoane publice de data asta etc.

Ma intreb cam in cata vreme voi putea citi o recenzie sau o recomandare in care sa am incredere, la cat de compromise sunt notiunile in sine. Nu ma indoiesc ca se va intampla, in contextul in care generatiile anilor ’80 – 2000 (asa-numitii “millennials”) sunt.. in crestere! Acesti tineri, “au nas” pentru fals si taxeaza rapid marcile care incearca sau cred ca le pot insela asteptarile.

Este o schimbare interesanta, ce va antrena:

  • marketingul (promovarea, in general)
  • mentalitatile
  • produsele si serviciile insele

Nu intamplator cred in cele de nisa, care au aparut si se dezvolta pe fond curat, sanatos, mai mult decat in cele (big names) care “se reinventeaza din mers”. Pentru ca TREBUIE!

In oamenii care vor sa fie ei insisi, nu sa se antreneze pe diverse cai si prin diverse mijloace pentru a fi mai credibili in ce vor sa para. Mai discreti, nu zbatandu-se pentru a prinde prim-planul. Mai preocupati de fond, decat de “machiaj”.

In principiul: promite mai putin si depaseste asteptarile (mai popular in expresia de origine: under-promise, over-deliver).

De sub preocuparea – chiar “obsesia” uneori, a imaginii, cu atat mai mult de sub “stridenta” – intr-un fel, in altul sau mai multe, “tipa” lipsa de.. continut. Ca sa nu mai spun ca si atrage atentia asupra ei.

Carmen Orzea, PR Strategist 

Categorii: Imagine, comunicare | Semn de carte | Urmareste comentariile | Comenteaza | Trackback URL |

Un raspuns

  1. […] Articol integral: http://www.lotcomm.ro […]

Adauga un comentariu

Tu ce parere ai?
  1. *
  2. *
  3. *
  4. Captcha
 

cforms contact form by delicious:days