Marketingul intre personalizare si intruziune subliminala

mkt adaptivDupa supralicitarea – “ca la comanda” – a experientelor (nu care cumva vreun brand sa rateze trend-ul), dupa infiltrarea subversiva a neurostiintelor in practica subliminala comerciala, ne pregatim de valul urmator: integrarea datelor biometrice in procesul de marketing. In termeni “bruti”, pentru ca eufemismele sa nu atenueze din impactul real al demersurilor. Dispozitivele iBeacon sunt “valurele” pe langa tsunami-ul pe care marketingul il pregateste.

 

Discernamantul consumatorilor si “jongleriile comerciale”

Din nou, in avangarda, antreprenorii inovatori care vizeaza nise bine definite. “Furtuna” va veni odata cu cucerirea brand-urilor mari de aceasta posibilitate de a cuceri si controla – pe cat posibil! – emotiile, deciziile etc. consumatorilor; cele care isi permit “sa cumpere”, teoretic cel putin, atentie, loialitate… In ce masura reusesc, depinde de noi, cei aflati la celalalt capat al “firului” ce ni se lanseaza cu “momeala” in capat. Noi, consumatorii. Noi, cei care, teoretic, ne revendicam fie si cu vocea interioara, libertatea, liberul arbitru. Cat discernamant se manifesta in alegerile noastre e discutabil. Nu incetez sa cred ca va “dovedi” toate “maiestriile” si “jongleriile” comerciale ale brand-urilor.

 

“Atatand” conformarea. Prin marketing. Adapt(at)iv

Marketingul adapt(at)iv vizeaza folosirea datelor (oferite de senzori din diverse dispozitive pe care le utilizam), in asa-numite aplicatii biometrice, care sa imbunatateasca – ce altceva?! – experienta persoanelor, in cele mai diverse situatii de viata. Scopul “subtil” este de a explora si a exploata datele consumatorilor, oferind comerciantilor mijloace si metode de a NE… “cotrobai prin vieti, prin buzunare”. In momente oportune (le-as spune metaforic “somnul ratiunii”) si in stari de spirit (induse) corespunzator.

 

Prin imprevizibilitate, spontaneitate, cerebralitate, scapa cine poate! 🙂

Eficienta marketingului este data (intre altele, desigur) de gradul de predictibilitateal consumatorilor. Dincolo de imprevizibilitatea nativa a unora, de spontaneitatea altora, de cerebralitatea catorva sau de alte atribute umane ce scapa celor mai “incrancenati” marketeri, castigul consumatorilor vine, paradoxal, cu cat mai mare este acest gen de incrancenare. In “babilonia” de voci, oferte si promotii, derepezeli si inedit, de… experiente, desi uneori nauc (sau poate tocmai de aceea 😉, consumatorul nu (mai) face vreo distinctie de voce, oferta sau promotie, de repezeala, inedit sau experienta.

 

Cu “vraja”… la purtator

Mult timp, prin televiziune (ca mediu) si televizoare (mijloace, “instrumente”) s-a derulat in modul cu cel mai mare impact/efect “manipularea in masa”. Ca mediu, internetul pare ceva mai democratic. “Vocile” care se aud mai puternic sunt, insa, tot cele care detin resursele. Si cele care le “cauta”. Ici-colo daca mai razbate cateo atitudine, opinie autentica. Cat despre mijloace, “instrumente”, acestea incearca sa ne acapareze cu totul. Au devenit… wearables.

Intre a le purta si a ne lasa purtati de ele, nu e doar un joc de cuvinte…

 

Afla despre Experimentul Cannes Lions, aici

 

Carmen Orzea, PR Strategist

Categorii: Noutati, opinii.. si altele| Etichete: , | Semn de carte | Urmareste comentariile | Comenteaza | Trackback URL |

Adauga un comentariu

Tu ce parere ai?
  1. *
  2. *
  3. *
  4. Captcha
 

cforms contact form by delicious:days