Noua Realitate. Dintr-o data, parca am fi in 2025. Si lucrurile arata BINE!

Parca 5 ani s-au comprimat in ultimele 10 saptamani. Tendintele in evolutie s-au accelerat, devenind ceea ce pare a fi regula si noi metode de a actiona au iesit la suprafata. Marketingul, afacerile, brand-urile au fost intoarse pe dos si experimentam acum noua realitate.

E o veche parabola despre cum o broscuta va rezista intr-un vas cu apa incalzita treptat pana cand va atinge punctul de fierbere, dar daca e pusa intr-un vas cu apa fierbinte, ar sari imediat afara. Suntem precum broscuta. Nu observam o schimbare graduala, dar cand lucrurile se petrec rapid sunt dificil de ignorat. Iar lucrurile s-au schimbat atat de rapid, incat cea mai mare parte a schimbarilor petrecute e dificil a nu fi observata, cum este cazul contrastului intre atunci si acum.

Iata cateva dintre aceste schimbari care, fie veneau spre noi, fie s-au iscat de nicaieri. Ceea ce au in comun este ca au avut un impact profund, pozitiv asupra modului in care opereaza unele afaceri si asupra atitudinilor consumatorilor.

 

Acum toti avem incredere in serviciile digitale

Cresterea increderii in serviciile digitale s-a creat necesitate. Cele mai importante servicii, asa cum sunt cele medicale, au fost fortate sa faca pasul in sfera digitala, iar daca ai ajuns sa ai incredere intr-un doctor oferind consultatii online, iti va fi mai usor sa ai incredere intr-un comerciant, un agent imobiliar sau… o banca.

La un nivel de baza al existentei, nevoia de a cumpara alimente a impins oamenii care nu cumparasera niciodata online sa adopte aceasta modalitate cu bratele deschise. Multi nu-si vor mai dori sa revina la vechea modalitate de a face cumparaturi.

Afacerile care nu aveau prezenta online s-au straduit sa isi construiasca una, ceea ce a accelerat dominanta digitalului.

Pana acum, tehnologia s-a miscat, in general, inaintea societatii, care adesea s-a straduit sa tina pasul cu ritmul schimbarii. Dintr-o data, lucrurile se petrec invers – societatea ar avea nevoie de si mai multa tehnologie decat cea disponibila si invatam sa ne debarasam indoieli mai rapid ca niciodata. Noua realitate „face jocurile”.

 

Voluntariatul ca… business

Instalatori de gaz livrand pachete cu alimente. Factori postali (irlandezi) vizitandu-i pe cei varstnici si vulnerabili. Brand-uri de moda producand masti si combinezoane. Corporatii si afaceri ajutand in modalitati ce trec dincolo de oferirea de bani (donatii) si nevoia de a afisa o… mina preocupa (aka atitudine responsabila). Aceasta imbinare a pragmatismului si filantropiei reseteaza asteptarile in privinta a ceea poate fi facut. 

Post-pandemie, va fi dificil pentru orice afacere ce a oferit servicii de voluntariat sa renunte la ele. S-ar putea sa fie chiar o asteptare a consumatorilor ca brand-urile, odata ce au dovedit de ce sunt capabile, sa faca si mai mult.

 

Mai putine evenimente de amploare si mai multe gratuitati

Toate evenimentele majore au fost anulate si multe au fost inlocuite cu alternative online, care sunt adeseori gratis. Asa ca, nu, nu mai avem interactiunile, conexiunile, oportunitatile. Dar, in schimb, pentru nu mai mult de/cat o adresa de email, obtinem mult continut, idei si inspiratie.

Va mai merita sa fie organizate evenimente de amploare? Industria evenimentelor corporative este de multa vreme „sub lupa” in privinta resurselor pe care le cheltuie si pentru risipa pe care o creeaza. Costurile, risipa si calatoriile asociate, mai ales in lumina reducerii masive a emisiilor pe fondul pandemiei, fac acest gen de evenimente mai dificil de justificat. Si, odata ce a fost permis accesul gratuit, va mai fi cineva dispus sa plateasca?

Evenimentele nu vor disparea. Apreciem prea mult interactiunea sociala, iar post-pandemie aceasta va fi si mai importanta. Dar se pare ca multe vor avea mai mult de furca spre a-si justifica utilitatea, iar altele vor fi inlocuite de versiuni virtuale.

 

La revedere, (condica de) prezenta! Bun-venit, vis de munca flexibila!

Ne indreptam spre munca-la-distanta de ani de zile. In SUA, cel putin, se pare ca aproximativ 30% din forta de munca va lucra de la distanta (potrivit Global Wokplace Analytics). Potrivit aceluiasi studiu, pre-pandemie doar 3.6% din angajati lucrau astfel mai mult de jumatate de saptamana.

Acum, angajatorii pot vedea ca nu este necesar ca fiecare angajat sa se afle intr-un loc unde poate fi vazut tot timpul. Si nici macar nu e asa rau.

Angajatii isi doresc asta si au dovedit ceea ce multi stiau deja: ca pot fi responsabili, productivi si prezenti, fara nevoia de supraveghere continua. Si consecintele sunt binevenite: mai putina naveta, mai putin trafic, mai putina energie cheltuita in mega-birouri.

 

Facand mai mult cu mai putin

Inainte de pandemie, brand-urile evaluau si adeseori reduceau bugetele mari ale agentiilor, preluand munca creativa in interior sau identificand modalitati mai eficiente de  a produce continut. Izolarea a pus capat rapid practicilor risipitoare, costisitoare, inlaturand dintr-o data nevoia de echipe mari.

Aceasta ii obliga pe oamenii din sfera creativa sa fie si mai creativi; rezultatul s-a vazut deja: productii rapid executate, cu maiestrie si poate chiar mai bune decat daca ar fi fost alocati mai multi bani si mai mult timp. 

Am vazut ce se poate realiza cu mai putine resurse, iar a reveni la formula: buget mare- echipe mari, …. hmmm!! Onestitatea a devenit valoare fundamentala; o valoare ce adeseori se dilueaza cand e vorba de productii de durata si multi bani in joc. ”Moderat”, ”mai mic”, ”mai inteligent” se intrezaresc de ceva vreme. Acum, noua realitate este aici! Si nu exista cale de intoarcere.

Dupa un material de Rena Gadimova, via Marketo

Categorii: Noutati, opinii.. si altele | Semn de carte | Urmareste comentariile |