Olay nu va mai retușa tenul femeilor care apar în reclame

PE SCURT, LA OBIECT

Marca Olay (P&G) a declarat ca nu va mai retusa tenul femeilor care apar in reclamele sale. Deadline: sfarsitul anului 2021

Parte a angajamentului sau, compania va lansa o noua campanie, “My Olay”. Anuntul a fost facut in cadrul unui eveniment desfasurat in New York.

Daca in prima faza este vorba de materiale tiparite ce vor avea „sigiliul” de garantie a autenticitatii imaginilor: „Skin Promise”, in cazul reclamelor din SUA si Canada, ulterior campania va fi extinsa la toate reclamele in format imprimat/tiparit, digital, panouri (OOH) si prin parteneri influencer-i.

Kate DiCarlo, reprezentant senior comunicare Olay, a vorbit despre rolul continutului difuzat prin social media in perpetuarea culturii perfectiunii si a spus ca isi doreste ca marca Olay, prin continutul asociat, sa promoveze atitudinea pozitiva, increderea si forta interioara (strength).

“Dorim sa ne disociem de influentatori care nu sunt interesati sa produca continut care sa corespunda acestor standarde,” a adaugat ea.

 

Marcile din industria produselor cosmetice au fost criticate in trecut pentru practica retusarii fotografiilor din reclame. In urma cu 10 ani chiar Olay s-a confruntat cu o criza majora in Marea Britanie, pe fondul unei reclame dintr-o revista, in care aparea un model „ajustat”. Unilever si agentia sa, Ogilvy & Mather, s-au confruntat cu acelasi tip de criza, chiar in privinta unei campanii ce promova ideea de frumusete autentica („Real Beauty”) pentru marca Dove.

De atunci, unele companii au inceput sa renunte la practica ajustarii imaginilor folosite in comunicare. Un exemplu este CVS Pharmacy care a introdus „sigiliul” de autenticitate „Beauty Mark”, pentru imaginile nemodificate (indiferent ca este vorba de proportiile unei persoane, culoarea pielii, a ochilor, de riduri sau alte caracteristici fizice). Olay promite sa ii urmeze exemplul.

In 2018, Dove a lansat “No Digital Distortion Mark” pentru tot continutul asociat marcii. Compania a depus Juramantul Frumusetii Reale Dove (Dove Real Beauty Pledge).

Demersuri similare au avut loc si mai devreme, alte companii renuntand la Photoshop prin 2014. S-a dovedit o decizie inspirata, acestea castigand teren in raport cu concurenta.

Unele prevederi contractuale par sa includa si interdictia ca persoanele care apar in reclame sa foloseasca Botox sau filler…

La noi, vestea va lasa, probabil, cu buza umflata destule personaje cu aspiratii la statutul de model.

Sursa: CNBS

Categorii: Industria de frumusete | Semn de carte | Urmareste comentariile |