Probabil, cea mai buna campanie pentru 1 parfum. Din toate timpurile.

Chanel no.5_color

Marilyn Monroe, pozand in stilul ei senzual in timp ce isi pulverizeaza parfum pe decolteu este imaginea de pe afisul de promovare.

No.5 de la Chanel – “brand ambassador”, fara contract :D, Marilyn Monroe

octombrie 2012: Casa Chanel descopera si da publicitatii o inregistrare in care actrita isi exprima “atasamentul intim” pentru No.5 al Casei Chanel. Declaratia a fost surprinsa in cadrul unui interviu pentru revista Marie Claire, realizat de jurnalistul Georges Belmont.

aprilie 1960: “Stii, toata lumea ma intreaba: Ce porti cand dormi? De exemplu, camasa de la pijama, pantalonii de pijama, rochie de noapte?”,  iar eu le raspund: “Doar CHANEL No.5!” Pentru ca acesta este adevarul!”, marturisea Monroe la vremea respectiva.

Interesant despre No.5, Chanel:

  • a fost creat de Casa Chanel in 1921
  • “simbolicul, magicul 5” = un succes confirmat. Parfumul are in compozitie 5 arome // a fost lansat in 5 mai – adica 5.05 🙂 // tot 5 era si numarul preferat al creatorului parfumului (Ernest Beaux – acesta lucrase ca parfumier pentru tarii Rusiei) // Coco Chanel a ales a 5-a mostra din cele prezentate de Beaux
  • Coco Chanel insasi a fost prima care a reprezentat imaginea parfumului
  • tot Chanel a realizat primul model al sticlutei: o schita foarte simpla ce se remarca tocmai prin liniile clasice (exista legenda ca ar fi fost inspirata de locul unde a trait – Place Vendome, Paris)
  • iasomia, un miros intens este axul central in compozitia parfumului; are o “nota animalica”, o nota usor fructata si una de narcise. Pentru Coco Chanel a fost, iata, un pariu castigat.
  • Pierre Wertheimer, un celebru om de afaceri si proprietar al Companiei Bourjois a fost ales ca producator si distribuitor
  • chanel no.5_2este, prin excelenta, “simbol al feminitatii: un miros tulburator, frumos si de nedefinit, atemporal si misterios, sofisticat, elegant si mangaietor”
  • notele de varf provin din ylang ylang si neroli (al carui miros seamana cu cel de portocala), iar cele intermediare sunt extrase din trandafiri si iasomie
  • “atribut abstract al frumusetii, el retraieste emotia, fiorul pe care il degaja pielea incalzita de soarele de vara torida sau mangaierea de matase a unei nopti fierbinti. Este parfumul care poate fi purtat oriunde, oricand”.

Campaniile Chanel:

ingredientele succesului pe toate laturile sau despre “de cate ori poti sarbatori cu eleganta, rafinament.. prima data”

chanel no.5_3Coco Chanel a reusit ceea ce si-a propus: sa creeze un parfum feminin care sa aiba parfum.. de femeie. Ea declara, de altfe, curajos si irezistibil pentru acele timpuri, ca “o femeie trebuie sa foloseasca parfum in toate locurile unde isi doreste sa fie sarutata”. No.5 de la Chanel – “prima data” de cateva ori.. Sfideaza pentru prima data “conventia parfumurilor” care glorifica ideea unei singure note florale. 1937: Coco Chanel realizeaza fotografii profesionale in compania parfumului ei pentru revista Harper’s Bazaar. Devine un simbol al secolului 20. Pe firul povestii, putem spune ca parfumul european a cucerit continentul american odata cu “eliberarea Parisului” (1944), cand soldatii americani au “luat cu asalt” magazinele de parfumuri, pentru a aduce cadouri iubitelor, sotiilor sau mamelor. 1959: Muzeul de Arta Moderna din New York recunoaste ingeniozitatea acestui parfum remarcabil. Extrem de sugestiv prin insasi simplitate. Chanel no.5 este “pionier” si in materie de noi forme de promovare. 1952: cu “doar cateva picaturi”, Marilyn Monroe va consacra pentru eternitate “parfumul.. parfumurilor”.

Imagini brand:

Catherine Deneuve chanel_cd

Candice Bergen chanel_candice

Jean Shrimpton chanel_js

Estella Warren (“Scufita rosie”) – spot chanel_ew

Carole Bouquet (“Tu me deteste, n’est-ce pas?”) – spot chanel_cb

Nicole Kidman – spot chanel_nk2

Audrey Tautou chanel no.5_4

si…

… pentru prima data, un barbat  accepta sa reprezinte “cea mai feminina mireasma”: Brad Pitt chanel_bp2

Folosirea din abundenta a galbenului si auriului in reclame aduce un plus de energie si, in același timp, au efect stimulator. Fiind o marca destinata femeilor, Chanel a incercat sa ofere prin imaginea publicitara, nu atat un instrumentar de lucru cat mai ales o ideologie creativa. Indiferent de perioada de expunere, campaniile casei Chanel s-au adresat unei femei complet independente, sigura pe atributele sale, stiind sa isi “valorizeze” sexualitatea. Spoturile inspira veselie si bucuria de a trai; induc ideea ca parfumul este destinat femeilor pline de incredere in sine. In loc de concluzie: No.5 (Chanel) “rezista capriciilor modei si trecerii timpului, ca si cum Coco Chanel ar fi gasit formula insasi a.. eternului feminin.” [Sursa informatii si imagini: www.chanel.com si Wikipedia]

Carmen Orzea, PR Strategist

Categorii: Din lumea femininului, Industria de frumusete| Etichete: | Semn de carte | Urmareste comentariile | Comenteaza | Trackback URL |

Adauga un comentariu

Tu ce parere ai?
  1. *
  2. *
  3. *
  4. Captcha
 

cforms contact form by delicious:days