Produsele cosmetice bio si parfumurile LA CONTROL

perfume213 februarie 2014: Comisia Europeana a lansat o consultare privind alergenii din parfumuri Dupa 14 mai 2014: vom respira mai natural sau mai.. sintetic? Ce sunt alergenii din parfumuri? Unele substante prezente in parfumuri pot produce alergii la nivelul pielii sau respiratorii. Consultarea in discutie are in vedere doar alergenii care se manifesta la nivelul pielii (cunoscuti si sub denumirea de “alergeni de contact”) si care pot fi prezenti atat in produsele sintetice, cat si in cele de origine naturala. Se estimeaza ca 1-3% din populatia Europei (intre 5 si 15 milioane oameni) au sau pot avea alergii la parfumuri. Cele mai frecvente simptome includ:

  • iritatii
  • umflaturi
  • mancarimi
  • dar pot ajunge si in faza cronica de eczeme

Reactia alergica depinde de mai multi factori: predispozitia genetica, varsta sau intensitatea expunerii la substanta respectiva. Exista o lista cu substante interzise in produsele cosmetice si o lista de substante care pot fi folosite, dar cu anumite restrictii, unele dintre ele fiind alergeni. Va interzice Comisia unele parfumuri? Scopul initiativei este interzicerea a 3 substante cu potential alergic foarte mare. Daca acestea sunt prezente intr-un parfum, formula parfumului trebuie schimbata, astfel incat alergenii sa fie inlocuiti. Industria parfumurilor de lux “stramba din nas” Noile reglementari ce vizeaza protectia consumatorilor ii pot afecta serios veniturile. Propunerea legislativa europeana ii mai provoaca, insa, si alte ameteli: dezvaluirea formulelor parfumurilor, pana acum un subiect “tabu”, va scoate la iveala “interventiile sintetice” mai subtile sau mai consistente ale caselor de parfumuri. Marcile cele mai afectate vor fi cele cu vechime de peste 100 de ani in domeniu, intre care Dior, Chanel si Guerlain. Toate folosesc multe ingrediente naturale, al caror risc pentru sanatate nu a fost analizat la vremea respectiva. No.5 de la Chanel cel mai bine vandut parfum din lume, se simte cel mai rau in aceasta privinta.. Daca cele mai multe marci de lux nu doresc sa dezvaluie faptul ca au intervenit in formula initiala a parfumurilor, de teama sa nu-si piarda clientii sau sa nu-si afecteze imaginea de.. lux, specialistii, ca si consumatorii avizati stiu ca parfumuri precum  Shalimar, Chanel No. 5, Eau Sauvage, Poison, Opium sau Anais Anais sunt doar “umbra” a ce au fost odata. Interesele diferite ale jucatorilor din industrie fac imposibila eficienta unei actiuni de lobby. LVMH (Louis Vouitton Moët Hennessy) – care detine marcile Dior si Guerlain, precum si Chanel, incearca sa-si protejeze formulele originale: “Este vital ca Europa sa-si pastreze mostenirea olfactiva si culturala”, afirma LVMH intr-o declaratie preluata via Reuters. Companii care produc parfumuri la scara industriala pentru marci de lux, cum sunt: IFF, Givaudan, Firmenich sunt mai putin preocupate de reglementare, intrucat se pot baza pe “inlocuitori sintetici”. Pe de alta parte, daca vor fi nevoite sa schimbe formulele, amploarea va fi la un nivel fara precedent. Givaudan si L’Oreal au refuzat sa comenteze raportul. Si cercetatorii caselor de parfumuri au remarcat, in ultimii 15 ani, o crestere a frecventei alergiilor, dar motivele ar fi poluarea si alimentatia.  “Este adevarat ca traim intr-o lume in care dermatologii recomanda sa nu folosim parfumuri deloc”, potrivit directorului unei mari case de parfumuri. Estimare: pentru aproximativ 90% dintre produsele bio vor trebui schimbate formulele In aceste conditii, este de asteptat ca multi dintre micii producatori sa dispara de pe piata.   Surse: Comunicatul de presa al Comisiei Europene Informatii suplimentare referitoare la alergenii din parfumuri reuters.com Imagine: Allergy and Environmental Sensitivity Support and Research Association Inc.

 

Carmen Orzea, PR Strategist

Categorii: Industria de frumusete, Stiri | Semn de carte | Urmareste comentariile | Comenteaza | Trackback URL |

Adauga un comentariu

Tu ce parere ai?
  1. *
  2. *
  3. *
  4. Captcha
 

cforms contact form by delicious:days