Tendinte social media marketing 2021

#1: SEO genereaza vizibilitate organica pe Instagram

Instagram va deveni o platforma mai prietenoasa in privinta cautarilor; prin introducerea de cuvinte-cheie in campul de cautare, vor aparea filmulete, profiluri si postari relevante.

Este de asteptat ca asta sa creasca vizibilitatea postarilor.

Recomandari: folosirea de cuvinte-cheie in textele afisate; continut relevant pentru nisa careia se adreseaza (contul); deveniti fani ai unor conturi similare; adaugati un indiciu reprezentativ in bio.

Pentru a concura cu cresterea in popularitate a TikTok, Instagram a lansat Reels, o noua forma de continut video de 15–30 secunde, care sa atraga rapid atentia intr-o maniera creativa si distractiva. Cele de 15 secunde sunt mai de succes.

Adaugati si text pe langa continutul video spre a creste timpul in care este vizualizat si ceva interesant care sa determine fanii sa salveze sau sa distribuie materialul. Vanessa Lau – expert in dezvoltarea comunitatilor online; cursul ei se numeste „The BOSSGRAM Academy”, iar podcast-ul: Turn Your Followers Into Clients.

 

#2: Reels amplifica expunerea organica pe Instagram

Tendinta spre continut video scurt este cea mai clara. S-a mai intamplat astfel cand a aparut optiunea Stories. Interactiunea si numarul de afisari ale postarilor au scazut, atentia utilizatorilor orientandu-se spre continutul disponibil pentru 24 de ore. Odata cu Reels, numarul de afisari e de 10x mai mare decat pentru celelalte tipuri de continut.

Optiunea Reels permite adaugarea de text si muzica. (Textul poate sa apara si sa dispara in functie de ritmul melodiei. Este disponibil si un efect Green Screen: acesta ofera posibilitatea de a distribui poze, capturi de ecran sau filmulete. Pozele pot fi imagini „inainte-si-dupa”, spre a ilustra diferenta pe care o face produsul/serviciul oferit. Capturile de ecran pot fi, de ex., raspunsuri la intrebarile primite prin email). Elise Darma – expert marketing pe Instagram; cursurile ei: Story Vault si InstaGrowth Boss.

#3: Magazinele fizice adopta schimbarea trecand la vanzare online pe Instagram

Pentru a se adapta schimbarii, afacerile locale e necesar:

  • sa sondeze clientii spre a le determina nevoile si asteptarile reale in privinta ofertei online
  • sa analizeze si sa testeze diverse platforme video spre a o identifica pe cea potrivita
  • sa colecteze date de contact de la clienti spre a se asigura ca pot fi in legatura oricand
  • sa se inregistreze pe Instagram si Facebook shopping pentru a face legatura spre produse prin postari

Toate brand-urile ar trebui sa ia in calcul urmatoarele:

  • sa seteze reclame de retarget-are. Majoritatea celor ce acceseaza site-ul nu va cumpara din prima. Implementarea strategiei de retarget-are va asigura ca ii puteti atrage mai tarziu si creste veniturile.
  • considerati experienta utilizatorilor o prioritate. Daca website-ul se incarca incet, nu este optimizat pentru mobil, are un proces de incheiere a vanzarii greoi sau nu sunt clauze referitoare la livrare si retur al produselor, e timpul sa rezolvati toate astea. Orice inconvenient poate reduce considerabil rata de conversie.

Este o zona in continua evolutie. 2021 anunta schimbari majore. Alex Tooby expert in strategie pe Instagram; cursul ei se numeste „The Instagram Ivy League.

 

#4: Brand-urile trebuie „sa se umanizeze”

Afacerile „smart” inteleg ca a fi transparente, autentice si chiar vulnerabile este noul „smart” in marketing (in 2021, in orice caz). Oamenii se conecteaza cu (alti) oameni. Aceasta inseamna ca brand-urile trebuie sa fie personalizate de o maniera care sa dezvaluie pe cine reprezinta si ce anume sustin. Michael Stelzner, fondator Social Media Examiner, autor al cartii Launch and Writing White Papers.

 

#5: Succesul publicitatii pe Facebook este legat de asocierea cu stadiul in care se afla consumatorul

Piata online continua sa devina tot mai saturata, iar costurile publicitatii pe Fb cresc, astfel ca revenirea la aspectele fundamentale ale derularii de campanii pe Facebook si Instagram va fi esentiala pentru succes.

Decisiva pentru acest succes va fi evaluarea cu acuratete a stadiului in care se afla consumatorul si a „valorii medii” a acestuia, astfel incat sa stiti cat puteti cheltui pentru un potential client ramanand profitabili. Analizati datele clientilor pentru a sti bine cum ati atras potentialii clienti, cat timp a trecut de la atragerea unuia si prima achizitie si cat cheltuie clientul mediu pentru produsele/serviciile voastre.

Intrucat Facebook favorizeaza optiunea Reels a Instagram, e de presupus ca reclamele video vor converti mai bine decat imaginile. Am testat recent reclame ce constau in: imagine cu sunet, imagine statica, imagine dinamica si video si am descoperit ca reclama video genereaza conversii la costuri cu pana la jumatate mai reduse decat celelalte. Emily Hirsh, fondator Hirsh Marketing, agentie specializata in vanzarea de produse digitale de catre influencer-i si coach-i.

 

#6: Strategiile flexibile „cheia” succesului reclamelor Facebook

De regula, cei care se promoveaza pe Facebook observa o reducere semnificativa a costurilor publicitatii (CPM) odata ce nu mai este viabil pentru consumatori sa comande online sau sa cumpere direct din magazine cadouri de sarbatori.

Dupa Sarbatori, achizitiile tind sa vireze dinspre cadouri spre lucruri ce tin de dezvoltarea proprie. In conditii obisnuite, consumatorii se orienteaza spre cumparaturi ce au menirea sa le imbunatateasca viata, pe masura ce isi iau anumite angajamente pentru Noul An si se straduiesc sa le indeplineasca.  Unele afaceri B2B mizeaza pe oferirea de reduceri consistente spre a incuraja achizitii in volum mare, astfel ca firmele sa datoreze impozite mai mici (scade suma pentru care trebuie sa plateasca, investiile fiind inregistrate contabil la cheltuieli).

Cel mai bun sfat al meu este triplu: 1) asigurati-va ca ati inteles aspectele fundamentale ale publicitatii pe Facebook astfel incat sa va puteti adapta strategia corespunzator, 2) fiti cu un pas inaintea impactului pe care restrictiile din considerente de confidentialitate le vor avea asupra monitorizarii utilizatorilor (si implicit asupra publicitatii) si 3) fiti flexibili. Miracle Wanzo expert in publicitate pe Facebook si co-fondatoare Discovery Marketing, agentie de servicii tehnice publicitate Facebook.

#7: Sub aspect creativ, publicitatea pe Facebook devine mai putin statica si favorizeaza „aerul pozitiv”

Tendinte in materie de creativitate:

Imagini dinamice (GIFs): GIF-urile s-au dovedit esentiale pentru cei de nivel intermediar si avansat care se promoveaza si-s foarte usor de realizat (ex: Giphy.com); se incadreaza la continut video si pot fi folosite pentru retarget-are.

Continut generat de utilizatori (UGC): Uneori cel mai creativ si convingator continut e generat direct de catre actualii consumatori sau clienti. Tot mai multi marketer-i realizeaza puterea UGC si incearca sa gaseasca modalitati inspirate sa incurajeze asta in randul bazei de consumatori, spre a putea folosi apoi materialele in marketing. Continutul UGC include de la testimoniale, la postari tip Reels amuzante si concise despre cum poate fi folosit un produs sau serviciu. E necesar sa existe acordul utilizatorilor pentru ca acestea sa poate fi preluate in mesaje proprii sau campanii de marketing.

Colaje: au o revenire remarcabila. Atrag atentia si incurajeaza utilizatorii sa se opreasca din derularea postarilor si sa le vada.

Reclame cu mai mult text: odata ce Facebook a renuntat la regula de 20% (text) pe platforma sa – o renuntare neoficiala, dar valabila cata vreme cei ce se promoveaza o fac prin texte mai consistente. Un ex.: mesajele cu citate, un succes pe Instagram, pot fi incercate si pe Fb.

Pont bonus: 2021 sa speram ca va fi mai senin ca stare de spirit colectiva; este de presupus ca mesajele care mizeaza pe acest tip de continut vor avea sansa mare de reusita.

Dar toate trebuie testate, pentru a va asigura ca sunt rentabile ca investitie. Din moment ce algoritmul folosit favorizeaza continutul nou, de ce nu ati incerca aceste tehnici?! Tara Zirker expert in promovare pe Facebook si fondatoare Successful Ads Club

#8: Personalitatea devine „cheie” in cresterea vizibilitatii pe YouTube

Diferentierea este vitala pentru a te vedea si a ajunge la publicul vizat.

Pe masura ce YouTube devine saturat de tematici de nisa, devine mai axat si pe „personalitate”. Iar asta inseamna: modul cum te prezinti, cum explici concepte etc.

Axandu-te pe ceea ce te face diferit si integrand asta in ce expui pe canalul YT din prima, faciliteaza atragerea si loializarea unei noi audiente pe YouTubeSalma Jafri specialist in strategie si continut video

#9: Cultura LinkedIn se axeaza pe transparenta conversatiilor

Anul 2020 a fost unul remarcabil pentru LinkedIn. Platforma a lansat LinkedIn Live, Evenimente, Sondaje si Stories. Anul ce vine, marketer-ii trebuie nu doar sa adopte aceste noi optiuni si formate de continut, ci sa se si adapteze cresterii tendintei muncii la distanta sau de acasa.

Profesionistii ce lucreaza la distanta interactioneaza pe aceasta platforma deoarece substituie cumva mediul de lucru in echipa, care le lipseste.

In ce priveste brand-ul personal pe LinkedIn, va trebui sa va axati pe gestionarea „marketing-ului conversational”. Creati sondaje la care audienta sa doreasca sa participe, adresati intrebari deschise, folositi imagini autentice din cadrul de lucru in „stories” sau creati mesaje referitoare la momente sau etape importante din cariera.

De partea sa, LinkedIn mizeaza pe dezvoltarea paginilor unor afaceri mici si mijlocii (SMBs). multe dintre ele deja profita de noile elemente interactive disponibile.

Iata ce devine interesant atat in privinta brand-urilor personale cat si a celor corporate. Conversatiile pe LinkedIn, in mod obisnuit un loc unde comunicarea este centrata pe afaceri, au atins chestiuni de interes public, sociale, economice. De ce conteaza asta? Pentru ca obliga (atat persoanele, cat si brand-urile, companiile) sa isi exprime si sa isi impartaseasca valorile.

Daca vreti sa aveti succes pe LinkedIn in 2021, fiti pregatiti pentru transparenta. Michaela Alexis expert LinkedIn; are un curs numit Building Your Empire on LinkedIn si este co-autoare a Think Video: Smart Video Marketing and Influencing.

#10: Se schimba comportamentul de conectare prin LinkedIn

LinkedIn este actualmente afectat de spam-ul in masa, ceea ce ii face pe oameni mai ezitanti si sceptici in a se conecta si mai usor a se simti „agresati” de mesajele comerciale. Acest gen de comunicare afecteaza relationarea si perceptia asupra celor care o practica (reputatia).

In 2021, marketer-ii e de dorit sa se axeze pe construirea de relatii si nu pe atragerea de noi conexiuni al caror unic scop sa fie o propunere comerciala „in pasul 2”.

Specialistul in social media se va stradui sa construiasca relatii relevante, pe termen lung, prin LinkedIn, relatii care sa nu fie percepute drept tranzactionale.

Efectul va fi nu doar in relatii consolidate. Mai multe persoane din audienta relevanta vor vedea si vor interactiona cu postarile respective, iar acest tip de relationare va continua sa adauge valoare carierei pentru mai multa vreme decat o campanie curenta, punctuala. AJ Wilcox expert de top LinkedIn si autor LinkedIn Ads Demystified. Este si fondatorul B2Linked.com, agentie de publicitate a LinkedIn.

Sursa: Social Media Marketing Trends 2021. Tips from Pros.

Categorii: Recomandari comunicare 2021 | Semn de carte | Urmareste comentariile |