In prezent, existenta unui investitor sau partener strategic este aproape o chestiune de supravietuire pentru startup-urile din domeniul medical.
Investitiile si parteneriatele corporative au luat avant puternic in ultimii ani, companiile farma si cele de dispozitive medicale “deschizandu-si portile si portmoneele” pentru a descoperi si sustine inovatia din afara “perimetrului” propriu.
Potrivit unei analize CB Insights, corporatiile din sanatate care au facut cele mai mari investitii si achizitii in ultimii 3 ani – in dispozitive medicale, produse farmaceutice si companii IT cu obiect de activitate strict in industria de sanatate – de la inceputul anului 2010, sunt:
- Novo Group: 51 investitii, 1 achizitie
- Johnson & Johnson: 41 investitii, 3 achizitii
- Novartis: 30 investitii, 1 achizitie
- GlaxoSmithKline: 34 investitii, 4 achizitii
- Pfizer: 23 investitii, 7 achizitii
- General Electric: 18 investitii, 10 achizitii
- Roche Holding: 16 investitii, 4 achizitii
- Medtronic: 14 investitii, 6 achizitii
- Eli Lilly & Co.: 16 investitii, 3 achizitii
- Kaiser Permanente: 19 investitii, 0 achizitii
[Sursa imagine: internet]