Unilever își revizuiește principiile în marketingul vizând copiii

PE SCURT, LA OBIECT

  • Compania spune ca nu va mai tinti copiii sub 12 ani in promovarea alimentelor si bauturilor din portofoliul sau, pe fondul semnalelor alarmante lansate de Organizatia Mondiala a Sanatatii privind supraponderabilitatea si obezitatea copiilor.

 

  • In ce priveste televiziunea si alte media masurabile, nu va mai rula reclame in cazul in care copiii sub 12 ani reprezinta peste 25% din audienta.

Unilever specifica aplicabilitatea noilor masuri la TOATE produsele din portofoliu si enumera la comunicarea de marketing: reclamele tv si radio, activitatile din zona digitala, social media si reclamele digitale, aplicatiile, materialele PR, jocurile online, precum si alte tipuri de comunicare, cum este plasarea de produse. Anterior, compania restransese promovarea la produse care indeplineau „Cele mai Inalte Standarde Nutritionale” ale sale, care luau in considerare continutul de sare, grasimi saturate si zahar.

Mesajul este mai nuantat in privinta aparitiei copiilor sub 12 ani in comunicarile de marketing, afirmand ca acestia vor fi prezenti doar in cazul produselor ce corespund celor mai inalte standarde nutritionale, daca prezenta este „relevanta pentru mesajul de marketing” (cum este o activitate in familie).

“Parintii sau adultii din preajma lor vor fi intotdeauna reprezentati in control asupra accesului la produs”.

In plus, va limita folosirea personajelor-mascota, animate sau desenate, in locurile de vanzare (cum ar fi display-uri din magazine sau vitrinele pentru inghetata) si le va folosi DOAR cu produse care indeplinesc cele mai inalte standarde de calitate.

Aplaudand initiativa Unilever, inchizand usor ochii la „portitele” lasate, ramanem, totusi, cu o intrebare sacaitoare: de ce nu isi asuma cele mai inalte standarde nutritionale pentru TOATE produsele?

Pentru a nu nedreptati concurenta, trebuie spus ca si General Mills nu mai promoveaza catre copii sub 12 ani decat produse care indeplinesc „standarde nutritionale stricte”, asa cum sunt definite prin Initiativa pentru Reglementarea publicitatii la produse alimentare si bauturi pentru copii.

Organizatia Mondiala a Sanatatii a incadrat obezitatea la copii intre cele mai grave probleme de sanatate publica ale secolului 21.

Potrivit unui studiu recent dat publicitatii, in Romania 1 din 4 copii este supraponderal sau obed.

Sursa: CNBC

Materiale info-educative referitoare la alimentatia sanatoasa si prevenirea obezitatii la copii

Categorii: Imagine, comunicare | Semn de carte | Urmareste comentariile |