Viitorul marketingului sta in CREATIVITATE. Marketing 2025

Datele si creativitate au fost dintotdeauna doua fete ale aceleiasi monede. DaVinci a studiat arta impreuna cu fizica. Iar Sonata Lunii, a lui Beethoven, nu este doar o compozitie pentru pian — este si o „expresie” matematica (prin succesiunea notelor si a intervalelor, potrivit OpenCulture).

Creativitatea umana va salva situatia (si lumea)

In vreme ce robotii si algoritmii acumuleaza cantitati de informatie ce ar bulversa mintile analistilor de acum doua generatii, creativitatea umana e cea care ne va salva. Creativitatea ofera un scop inteligentei (artificiale). Absoarbe datele si ofera perspective amanuntite. Creativitatea alimenteaza transformarea. Iar transformarea genereaza experiente de impact viabile (si pentru consumatori).

Abilitatea de a valorifica potentialul IA folosind abilitati-specific-umane (soft skills): empatie, munca de echipa, rezolvarea de probleme, este cheia trecerii dincolo de informatie si a dezvoltarii unei inteligente practice bazata pe creativitate.

 

Netflix: combina datele si creativitatea cu maiestrie

Presupunerea a fost dintotdeauna ca Netflix dezvolta continut intr-un „laborator de date”, producand show-uri si filme concepute analitic. Nu e asa. Nu exact asa, in orice caz. In schimb, Netflix foloseste IA spre a alimenta procesul creativ — dand unda verde unor productii care sa raspunda preferintelor unice ale publicurilor-nisa. Este un model inspirat, in care producatorii de filme de autor sunt incurajati sa-si asume riscuri creative, intrucat Netflix stie ca poate identifica cu precizie audienta potrivita. In aceasta privinta, Netflix opereaza la exact punctul de convergenta intre creativitate si inteligenta (IA), servind drept „integrator” intre scriitori, regizori, scenaristi, actori, artisti si alte tipuri de creatori/furnizori de continut creativ — si publicurile in cautare de noi surse preferate de „vizionare-in-lant”.

 

Home Depot: abordarea creativa a datelor

Spre a implica clientii in fiecare punct al interactiunii, Home Depot a unificat toate datele consumatorilor intr-un singur profil al consumatorului . Ranjeet Bhosale, director analiza online si business intelligence, explica, “In loc sa separam masuratorile din surse online si offline, ne concentram atentia sa surprindem tot ce putem obtine: activitate pe site, vanzari in magazin, volumul din call center, volumul retururilor, comenzile anulate si multe altele, ceea ce ne permite sa luam cele mai bune decizii IA spre a imbunatati experinta consumatorilor la nivelul tuturor punctelor de contact.”

 

Disney: foloseste IA pentru a analiza emotia umana

De mai mult de 10 ani, Disney a investit in aplicatii pentru volum mare de date, ceea ce a dus la o serie de inovatii care modeleaza experienta consumatorilor la nivelul intregii „experiente Disney”. Cea mai avansata este o evolutie spectaculoasa in obtinerea feedback-ului publicului – un efort adeseori greoi, minutios – in privinta filmelor inca in faza de productie. Daca inainte era nevoie de echipe care sa adune raspunsuri la sondaje individuale, acum se bazeaza pe o aplicatie, Affective AI, ce analizeaza emotiile umane, obtinute prin analiza faciala a spectatorilor in timpul unor vizionari-test. E o analiza a unui volum imens de date, ce ar fi imposibila pentru oameni. Inarmati cu acest tip de informatie pretioasa, artistii si producatorii Disney pot relua si imbunatati ce realizeaza, spre a garanta o experienta captivanta pentru publicurile din intreaga lume.

Dupa un material de Rena Gradimova, via Marketo

Categorii: Noutati, opinii.. si altele | Semn de carte | Urmareste comentariile |